Budowa własnej bazy E-mailingowej w praktyce. Rozmowa z Maciejem Ossowskim (GetResponse)
Rozmawiam z Maciejem Ossowskim (GetResponse) o praktycznych aspektach budowania bazy e-mailingowej. Padają między innymi pytania: czy budować bazę organicznie czy też lepiej ją wynająć? Jaki jest koszt wynajęcia bazy e-mailingowej, jak zintegrować e-mail marketing z działaniami w social media.
Zapraszam do komentowania!
Tez jestem zdania, że budowa własnej bazy ( dla e-mail marketingu czy sms marketingu) pomimo, że długotrwała przynosi bardzo dobre efekty. W przypadku komunikacji smsowej tym bardziej jest to istotne ze względów na większe koszty wysyłek wiadomości tekstowych.
W swojej pracy często spotykam się z podejściem, że my chcemy tu i teraz zrealizować kampanię wysyłając spam do zewnętrznej bazy zamiast zaplanować długotrwałe działania mające na celu stworzenie własnej listy kontaktów klientów, którzy sami wyrazili zgodę na nasza komunikację.
Bardzo wartościowy materiał, który przypomniał mi jak ważny jest e-mailmarketing.
Rzeczywiście własna baza emailowa to „złoto internetu” jak mawia wielu mądrych ludzi.
Panie Grzegorzu mogę wiedzieć co spowodowało, że uznał Pan GetResponse za jeden z najlepszych systemów do e-mailmarketingu ?
Wiem, że jest dużo programów i systemów do tego celu i zastanawiam się jaki wybrać, oczywiste że nie ma sensu tracić czasu na testowanie wszystkich po kolei.
Panie Marcinie, odnośnie GetResponse:
*******
To tak „z grubsza”.
Świetny wywiad!
Od siebie dodałbym jedną rzecz, o nie wspomniano, a jest bardzo ciekawym sposobem budowania bazy mailingowej – chodzi o budowanie bazy offline. Oczywiście nie w każdym biznesie jest to możliwe, ale widziałem wiele ciekawych przypadków takiego zbierania kontaktu do klientów, na przykład krótka ankieta w jednej z amerykańskich pizzerii podawana wraz z rachunkiem, czy podczas konferencji i targów. Na korzyść takich działań przemawia fakt, że klienci są znacznie bardziej skłonni dawać adres email niż np. numer telefonu.
Zresztą Pan Maciej mówił o tym szerzej w jednej z prezentacji, polecam poszukać.
Ja też niedługo napiszę o tym parę słów na naszym blogu.
Pozdrawiam
Bartłomiej Piechota
marketing-automation.pl
o której nie wspomniano*
Poweekendowe rozkojarzenie
B.
Witam,
Materiał na poziomie
Ja gromadzę bazę maili programem WebEmailHunter który jest według mnie najlepszym narzędziem a trochę ich przerobiłem (siedzę w tym od 2 lat) zbieram nim adresy z pkt.pl i panoramy firm czasami też z googla ale rzadziej. Rozsyłam po 20-30 maili dziennie nie więcej i rezultaty są 90% lepsze jak rozsyłałem po 10 tyś maili dziennie.
Jak ktoś ma pytania odnośnie tej branży śmiało pisać
arekers@wp.eu
Pozdrawiam
Panie Arku, ten sposób uprawiania e-mail marketingu to SPAM….