Budowa własnej bazy E-mailingowej w praktyce. Rozmowa z Maciejem Ossowskim (GetResponse)

Rozmawiam z Maciejem Ossowskim (GetResponse) o praktycznych aspektach budowania bazy e-mailingowej. Padają między innymi pytania: czy budować bazę organicznie czy też lepiej ją wynająć? Jaki jest koszt wynajęcia bazy e-mailingowej, jak zintegrować e-mail marketing z działaniami w social media.

Zapraszam do komentowania!

7 komentarzy do Budowa własnej bazy E-mailingowej w praktyce. Rozmowa z Maciejem Ossowskim (GetResponse)

  1. Tez jestem zdania, że budowa własnej bazy ( dla e-mail marketingu czy sms marketingu) pomimo, że długotrwała przynosi bardzo dobre efekty. W przypadku komunikacji smsowej tym bardziej jest to istotne ze względów na większe koszty wysyłek wiadomości tekstowych.
    W swojej pracy często spotykam się z podejściem, że my chcemy tu i teraz zrealizować kampanię wysyłając spam do zewnętrznej bazy zamiast zaplanować długotrwałe działania mające na celu stworzenie własnej listy kontaktów klientów, którzy sami wyrazili zgodę na nasza komunikację.

  2. Marcin Jankowski 29 stycznia 2013 at 22:44

    Bardzo wartościowy materiał, który przypomniał mi jak ważny jest e-mailmarketing.
    Rzeczywiście własna baza emailowa to „złoto internetu” jak mawia wielu mądrych ludzi.

    Panie Grzegorzu mogę wiedzieć co spowodowało, że uznał Pan GetResponse za jeden z najlepszych systemów do e-mailmarketingu ?
    Wiem, że jest dużo programów i systemów do tego celu i zastanawiam się jaki wybrać, oczywiste że nie ma sensu tracić czasu na testowanie wszystkich po kolei.

    • Panie Marcinie, odnośnie GetResponse:

      1. Bo za tym systemem stoi firma polska (o czym niewiele osób wie).
      2. Co za tym idzie, cały interface jest również spolszczony (co, dla dużego grona moich widzów jest ważne)
      3. GetResponse jest znacznie bardziej znane na rynkach międzynarodowych niż w Polsce. A tamte rynki są znacznie bardziej wymagające jeśli chodzi o e-marketing (bardziej świadomi e-marketerzy)
      4. Są dostępni na rynku od ponad 15 lat (raczej zatem nie znikną nagle + przekłada się to na duże doświadczenie)
      5. Mają tysiące klientów i wysyłają dziennie setki milionów wiadomości
      6. Z systemów dostępnych w polskim języku, mają najbardziej zaawansowane możliwości tworzenia i zarządzania wysyłką
      7. Sam interface nie jest najładniejszy (jak dla mnie, osobiście wizualnie znacznie bardziej odpowiada mi mailchimp.com), ale jego możliwości są znacznie większe niż w większości innych tego typu systemów.
      8. Pomoc techniczna po polsku (bardzo szybko reagują)
      9. I co chyba najważniejsze – mają jedną z najwyższych dostarczalności maili na rynku – tutaj się tym chwalą: http://www.getresponse.pl/promo/dostarczalnosc

      *******
      To tak „z grubsza”.

  3. Świetny wywiad!

    Od siebie dodałbym jedną rzecz, o nie wspomniano, a jest bardzo ciekawym sposobem budowania bazy mailingowej – chodzi o budowanie bazy offline. Oczywiście nie w każdym biznesie jest to możliwe, ale widziałem wiele ciekawych przypadków takiego zbierania kontaktu do klientów, na przykład krótka ankieta w jednej z amerykańskich pizzerii podawana wraz z rachunkiem, czy podczas konferencji i targów. Na korzyść takich działań przemawia fakt, że klienci są znacznie bardziej skłonni dawać adres email niż np. numer telefonu.
    Zresztą Pan Maciej mówił o tym szerzej w jednej z prezentacji, polecam poszukać.
    Ja też niedługo napiszę o tym parę słów na naszym blogu.

    Pozdrawiam
    Bartłomiej Piechota
    marketing-automation.pl

  4. Witam,

    Materiał na poziomie :)

    Ja gromadzę bazę maili programem WebEmailHunter który jest według mnie najlepszym narzędziem a trochę ich przerobiłem (siedzę w tym od 2 lat) zbieram nim adresy z pkt.pl i panoramy firm czasami też z googla ale rzadziej. Rozsyłam po 20-30 maili dziennie nie więcej i rezultaty są 90% lepsze jak rozsyłałem po 10 tyś maili dziennie.

    Jak ktoś ma pytania odnośnie tej branży śmiało pisać
    arekers@wp.eu

    Pozdrawiam

Odpowiedz na „ArekAnuluj pisanie odpowiedzi

*

Formatowanie tekstu możliwe poprzez użycie tagów HTML. <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>