TVN CNBC: Biznes w Sieci – Odc. 7: Robert Kozak mówi, że nawet najlepsza strategia zawiedzie jeśli…

7-ty odcinek magazynu Biznes w Sieci: Robert Kozak (Brian Tracy International) opowiada o tym, że nawet najlepsza strategia obecności w sieci nie pomoże, jeśli zabraknie nam jednej… rzeczy.

22 komentarzy do TVN CNBC: Biznes w Sieci – Odc. 7: Robert Kozak mówi, że nawet najlepsza strategia zawiedzie jeśli…

  1. Łukasz Durczyński 2 listopada 2012 at 12:14

    Oglądam program od pierwszego odcinka. Stwierdzam, że zyskał on u mnie status najcenniejszego ze wszystkich programów informacyjnych. Ciekawe zagadnienia i doświadczenie prowadzącego powoduje jasność umysłu i okreslony charakter działania w mojej firmie. Serdecznie polecam.

    • Dziękuję. Staram się robić program dla wszystkich. Celowo zatem nie poświęcam zbyt dużo czasu na opisywanie „narzędzi internetowych” skupiając się głównie na strategicznym myśleniu i podejściu do biznesu (również w sieci).

  2. Nono pierwszy raz trafiłem na kanał i od razu na pański czas antenowy i blog . Bardzo ciekawe było stwierdzenie że 85% sukcesu zależy od nastawienia . Moim zdaniem troszkę za dużo dał bym 60% ,a samo nastawienie to za mało . Wielu ludzi ma genialne pomysły a 99% z nich nigdy nie dochodzi do finału z braku kapitału lub inwestora .W sieci jest to szczególnie ważne bo jeśli ktoś z dobrym pomysłem wystartuje bez zaplecza finansowego ktoś z kapitałem może mu ten pomysł ukraść. Po za tym jak ktoś jest bardzo zacięty to może mu życia nie starczyć a nawet jak starczy może już nie mieć takiej satysfakcji . A akurat satysfakcja jest dla mnie najważniejsza , lepsze uczucie niż andrenalina nawet.
    OK dopiero zaczynam , spróbuje pana zasady zastosować do swojej strony ciekawe czy się uda :) i coś mało tego materiału na blogu gdzie znajde więcej ?
    Pozdrawiam

    • Nie przeceniałbym wartości „genialnego pomysłu”. Świat jest pełen ludzi, którzy uważają, że mają genialny pomysł lecz nigdy nie został on zweryfikowany przez realia biznesowe. Przecięty pomysł bardzo dobrze zrealizowany jest wart 10x tyle ile wybitny pomysł ze słabą realizacją.
      Droga od „genialnego pomysłu” do genialnej firmy (w wymiarze czysto finansowym) jest bardzo, bardzo daleka.
      A zatem nastawienia, to zbiór cech które pozwalają twórcy biznesu na ciągłe dostosowywanie swojego „pomysłu” do napotkanych realiów biznesowych. I bycie otwartym na zmiany.

      I tak np. największy sukces firmy 3M – karteczki samoprzylepne „Post-It” powstały jako efekt błędu. Celem prac było bowiem znalezienie wybitnie trwałego kleju, a w efekcie powstało coś zupełnie innego (ale jakiego praktycznego). Niemniej gdyby nie otwarte nastawienie wynalazców to projekt wylądowałby w koszu. I to jest m.in. jest nastawienie.

      … a odnośnie większej ilości materiału – mniej więcej kilka razy w tygodniu planuję mniejsze lub większe zasilenie bloga materiałami. W zdecydowanej większości z anteny – w końcu TVN CNBC nie ma masowego zasięgu. Zapraszam do subskrypcji newslettera – informuję w nim na bieżąco o nowościach i zmianach na blogu.

  3. Witam.
    Należę do fanów programu nie tylko z powodu tematyki, którą pasjonuję się od dobrych kliku lat i staram się wykorzystywać ją możliwie najlepiej i najskuteczniej w mojej firmie. Zachęcony prośbą o komentarze nie mogłem się oprzeć wyrażenia własnej opinii.

    Jak bardzo wiele osób korzystam z internetu na co dzień. Jest on dla mnie doskonałym kanałem prezentacji oferty, pozyskiwania klientów oraz komunikacji z nimi, jednak uważam że nadal jeszcze zbyt mało osób potrafi z niego „korzystać”. Celowo zaznaczyłem to słowo, ponieważ uważam, że jest ono kluczowe. Korzystać, w innym sensie niż przeglądanie witryn, portali społecznościowych czy porównywanie ofert na aukcjach.

    Dla mnie, osoby w wieku 36 lat, która nigdy jeszcze nie była zatrudniona, a całe swoje kilkunastoletnie zawodowe życie zajmowała się prowadzeniem własnej firmy, korzystanie z internetu to używanie rozwiązań i możliwości w celu zwiększaniu swojego dochodu.

    Dlatego, cieszę się że powstał program niewątpliwie potrzebny, ale też cieszę się, że projekt nie został potraktowany pobieżnie i ogólnie. Zarówno zaproszeni goście są specjalistami w swoich dziedzinach jak i tematy poruszane w rozmowach z nimi mogą zainteresować nawet osoby, które wiedzą już nieco o e-biznesie. Gratulacje dla Autorów!

    Uważam, że przedstawianie opinii specjalistów, praktyków biznesu w tematach ogólniejszych niż narzędzia internetowe w programie o e-biznesie jest jak najbardziej na miejscu. To właśnie strategia jest siłą napędową firmy i wyznacznikiem kierunku rozwoju biznesu, niezależnie, czy internetowego, czy nie.

    Bardzo często działalność internetowa wielu firm opiera się wyłącznie na funkcjonowaniu firmowej witryny internetowej i aktywnego adresu e-mail. Jest to działanie bez określonej strategii, a to właśnie ona jest planem i harmonogramem naszej działalności. Strategia to przemyślane działanie, które w konsekwencji poprowadzi naszą firmę do osiągnięcia zaplanowanego wcześniej celu. W działalności internetowej jest to nawet łatwiejsze, ponieważ mierzalność naszych działań jest bardzo precyzyjna i bardzo łatwo możemy określić czy jesteśmy nadal na właściwej drodze do osiągnięcia ustalonego celu.

    Co do tematu ostatniego odcinka (właśnie jestem po jego obejrzeniu), to Pan Robert Kozak mnie po prostu zahipnotyzował :) Słuchałem tej rozmowy nie mogąc oderwać wzroku od telewizora. W jakiś dziwny sposób, to co usłyszałem pokrywa się to z moimi dotychczasowymi doświadczeniami. Słuchając takich słów myślę: „Ma Gość rację”, albo „No przecież, że tak”. Jestem przekonany, że od nastawienia zależy bardzo wiele i że te 85% to odpowiednia wartość. Jeśli chodzi o mnie, to pomimo tego, że wiedzy i doświadczenia mi przybywa nadal nastawienie ma u mnie 85% :)

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  4. Brawo za wybór gościa oby więcej takich. Facet ma naprawdę mnóstwo ciekawych rzeczy do powiedzenia. Rozmowa bardzo udana.

  5. Zdecydowanie najlepszy program telewizyjny poruszający tę tematykę. Dobra produkcja, temat na czasie, ciekawe fakty, świetny prowadzący i goście, merytoryczna rozmowa. Jednak jak widać dość niewielki sukces bloga w internecie. Teraz dopiero coś się ruszyło po prośbie o komentarze :)

    • @MIłosz – cieszę się, że program się podoba. A odnośnie słów „niewielki sukces bloga” – to zależy od tego jak mierzyć sukces i jak go definiujemy :) .
      Najważniejszym zadaniem było „osadzenie” samego programu realizacyjnie i merytorycznie. Za bloga zabrałem się na poważnie dopiero teraz.

  6. Świetny program. Obowiązkowa lektura dla firm IT
    Mam pytanie. Czy pozycjonowanie było czy jest nadal skuteczną formą reklamy w internecie?

  7. Rafale, pytasz o pozycjonowanie i jego rolę w promocji firmy w internecie. Powiem, że z własnego doświadczenia, a pierwszą moją witrynę uruchamiałem w 2004 roku, trochę się w tej kwestii zmieniło.

    Jeszcze niedawno optymalizacja stron pod kątem SEO wymagała mniejszych nakładów. Ale to jest oczywiste. Z każdym rokiem przybywa witryn w sieci, użytkowników internetu i osób pragnących wykorzystać jego zalety łatwości komunikacji w pomnażaniu swojego dochodu. W związku z tym jest trudniej przebić się do pierwszej „dziesiątki” :)

    Ale, jest też jeszcze coś. Największa, najskuteczniejsza i najbardziej niezawodna wyszukiwarka :) też się broni. Myślę, że jeśli mówimy o pozycjonowaniu, to dzisiaj liczy się tylko „ona”. Nie możemy zapominać, że Google to nie sam algorytm, to też ludzie. Ich zadaniem jest tworzenie wyszukiwarki najmniej podatnej na czynniki zewnętrzne, czyli tak naprawdę nasze sztuczne zabiegi i działania w kierunku podwyższenia swojej pozycji w jej wynikach.

    To jak zabawa w „policjantów i złodziei”, tylko, że my gonimy a oni uciekają.

    A czy pozycjonowanie jest skuteczne? Myślę, że tak i tak pozostanie, jednak teraz już weszło na wyższy poziom, poziom dla zaawansowanych i jeśli ktoś, tak jak ja robił to jeszcze do niedawana we własnym zakresie, warto oddać to w ręce osób, którzy to robią zawodowo. Nie dlatego, że się na tym nie znamy, ale wymaga to więcej pracy i zaplecza. W związku z tym może czasem nie wystarczyć nam czasu na inne działania w „naszych” branżach, w których pracujemy na co dzień.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  8. Łukasz Durczyński 9 listopada 2012 at 09:58

    Jeśli osobami, które lubię słuchać na temat polityki, książek i inwestowania są kolejno Prof. Bartoszewski, Szymborska i Warren Buffett to w sprawach marketingu internetowego zdecydowanie przoduje Pan Robert Kozak. Jeden z dwóch najciekawszych odcinków. Polecam serdecznie. Niesamowite. :)

    • Ale Pan Robert Kozak jest specjalistą od motywacji a nie marketingu internetowego :) od tego drugiego to raczej prowadzący. Ale odcinek faktycznie extra.

      • Łukasz Durczyński 9 listopada 2012 at 12:34

        Wiem i dlatego czekałem na moment gdy znajdzie się ktoś kto mnie poprawi. :) nawet drobne błędy są niekiedy przydatne w marketingu związanym z Social Media. ;)

  9. Najlepszy odcinek jak do tej pory chyba… Gość absolutnie genialny. Wiedza i sposób wypowiedzi robią bardzo pozytywne wrażenie.
    Czy jest jakaś możliwość publikacji tych materiałów/prezentacji z docinków?

    • Łukasz Durczyński 9 listopada 2012 at 12:42

      Zgadzam się z Panem. Polecam jednoczesnie zobaczyć film o Warren Buffet. Bardzo podobny sposób wypowiedzi. Wręcz identycznie hipnotyzujący. Film pt. „Warren Buffet, czyli jak zbić fortune”
      PS. Zarówno Buffet, Gość odcinka Pan Robert Kozak i prowadzący Pan Grzegorz Mogilewski posiadają dar, który wręcz zmuszą do ich słuchania. Zdecydowanie cecha na plus. :)

    • @Radek – W pierwszej kolejności taki materiał (PDF) prześlę w najbliższym czasie moim subskrybentom. Możliwe, że w pewnym momencie będzie on dostępny publicznie dla wszystkich. Zatem zapraszam do subskrypcji!

  10. Panie Grzegorzu Bardzo dziękuję za Pana program. Cieszę sie ze moge słuchać i stosować to co nam Pan przekazuje. Może to śmiesznie zabrzmi. Ale ten program jest jak wiatr, który rozgania chmury nad moim biznesem :) .
    Pozdrawiam serdecznie czekam na program o e-biznesie na rynku niszowym. np: takim jak mój.

Dodaj komentarz

*

Formatowanie tekstu możliwe poprzez użycie tagów HTML. <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>